Przejdź do głównej zawartości

Brzezinka, Częstochowa, Łagiewniki

Po zwiedzeniu obozu w Oświęcimiu pojechaliśmy do drugiej części obozu Birkenau (Brzezinka).
Pierwsze zdjęcie to wartownia,na dole środkowe to rampa gdzie lekarze SS przeprowadzali selekcje wśród nowych przybyłych, pozostałe to częściowe widoki obózu.
Wagon w którym przywożono ludzi do obozu.

Droga śmierci.

Pomnik ofiar faszyzmu, ogrodzenie.
Część pomnika, koniec torów.

Ruiny wysadzonego w 1945r. przez Niemców krematorium.

Czyli Auschwitz I (Oświęcim I) - pierwszy obóz, głównie pracy przymusowej, pełniący również funkcję centrum zarządzającego dla całego kompleksu, a Auschwitz II – Birkenau (Brzezinka), początkowo obóz koncentracyjny, potem także obóz śmierci wyposażony w komory gazowe i krematoria.
Po zwiedzeniu obozu w Brzezince, znów wróciliśmy do Oświęcimia by obejrzeć krótki film. Koło po 16 wyjechaliśmy do Częstochowy.

W drodze do Częstochowy zatrzymaliśmy się gdzieś (nie wiem gdzie) i niektórzy poszli do KFC a my poszłyśmy na pizze. Była taka normalna, niebyła jakaś rewelacyjna.

W Częstochowie byliśmy przed 21, chwila odpoczynku, rozpakowanie się choć nie opłacało się, ewentualnie zjedzenie czegoś, a potem Apel Jasnogórski, potem kąpiel a potem spanie. Nie wszyscy poszli spać :p moje koleżanki w pokoju i ja byłyśmy tak zmęczone, że poszłyśmy spać, natomiast kiedy w nocy przebudziłam się myślałam, że na mnie sufit się wali, tak ktoś tam szalał. Rano trzeba było wstać o 5 ponieważ o 6 była msza. Po mszy mieliśmy czas na własne śniadanie, spakowanie i po 8 poszliśmy odmówić drogę krzyżową.
A tutaj sobie spaliśmy, przed Domem Pielgrzyma znajduje się pomnik rodziców Emilii i Karola-seniora Wojtyłów Karola Wojtyły (bł. JPII). Wyrzeźbił go Józef Marek. Pomnik jest na niewysokim ceglanym cokole.
    Wnętrze.

Bazylika, widok z okna (Dom Pielgrzyma), droga do bazyliki.

Droga krzyżowa,pomnik Jana Pawła II, moja klasa (specjalne takie malutkie).

Po 11 byliśmy już w Łagiewnikach. Wstąpienie na chwile do kościoła a potem skierowaliśmy się do wieży, po kilkunastu schodach byliśmy na górze, dla niektórych nie było łatwo :(

Widoki z wieży na kościół, ja przed kościółkiem.
Znów ja, widoki z wieży na Kraków.

Ojć jak wysoko, cmentarz, widoki, oraz trochę sanktuarium Bożego Miłosierdzia.

Po dwóch dniach koło 14 byłam w domciu, bardzo zmęczona, ale zadowolona.